Ana içeriğe atla

Grup Şirketleri

Anadolu Efes Spor Kulübü

Türkiye’de basketbolun kitlelere yayılması ve sevdirilmesinde en büyük paya sahip olan Anadolu Efes Spor Kulübü, Tuncay Özilhan başkanlığında, Efes Pilsen Spor Kulübü adıyla 1976 yılında Kadıköyspor’un devralınmasıyla kuruldu. 1976-77 sezonunda İstanbul Ligi ve İkinci Lig yükselme maçlarını, 1977-78 sezonunda ise İkinci Lig’teki maçlarını yenilgisiz tamamlayarak Birinci Lig’e yükseldi. Birinci Lig’e çıktığı ilk sezon olan 1978-79 sezonunu şampiyonlukla tamamlayan Efes Pilsen Spor Kulübü, yıllar içerisinde Türk Basketbol tarihinde pek çok ilke imza atarak ilklerin takımı olmayı başardı.

7 Ocak 2011 tarihli ilgili TAPDK yönetmeliği gereği 2011 yılının Mayıs ayında, adı Anadolu Efes Spor Kulübü olarak değiştirilen kulüp, 2012-13 sezonu itibariyle müzesinde 1 Koraç Kupası, 13 Türkiye Ligi Şampiyonluğu, 10 Türkiye Kupası ve 10 Cumhurbaşkanlığı Kupası bulunduruyor. Özellikle 1990’lı yıllardan sonra Avrupa arenasında elde ettiği başarılı sonuçlarla “Türkiye’nin Gururu” unvanını kazanan Anadolu Efes, 1996 yılında kazandığı Koraç Kupası ile birlikte Türk spor tarihinde Avrupa Kupası kazanan ilk takım olmayı başardı. Daha sonraki yıllarda, 2000 ve 2001’de Euroleague’te Final Four oynayan ve iki tane Avrupa üçüncülüğü kazanan kulüp, 2000’li yıllarda da kazandığı kupalarla Türk basketbolunu domine etti.

Kısa sürede Türk Basketbolu’nun kilometre taşlarından biri olan Anadolu Efes Spor Kulübü’nün temel amaçlarından biri Türk sporunu ileriye götürmek, Avrupa sahalarında ülkemizi başarı ile temsil ederek basketbolumuzu tüm gençlere sevdirmektir. Şimdiye kadar altyapısından sayısız yıldızlar yetiştiren ve NBA’e oyuncu gönderen ilk Türk takımı olan Anadolu Efes, sporumuza her yıl yenilerini armağan ediyor.

Başarılarıyla tüm Türkiye’ye coşku dolu anlar yaşatan Anadolu Efes Spor Kulübü, taraftar iletişimi ve pazarlama çalışmalarıyla da birçok ödül kazandı ve basketbol seyircisinin gönlünde taht kurdu. Anadolu Efes, Euroleague Basketball tarafından ilk olarak 2010 yılında layık görüldüğü “Euroleague Gold Devotion Pazarlama Ödülü’nü, 2013 yılında 58 takım arasından tekrar kazanmayı başardı.

Takım ve taraftarlarını bir araya getiren başarılı kampanyalar ile taraftarlarına etkileyici deneyimler yaşatan, güçlü kurumsal sosyal sorumluluk aktivitelerini hayata geçiren Anadolu Efes, tanıtım, pazarlama ve iletişim çalışmaları ile iletişim araçları kullanımındaki başarıları ile Avrupa’da referans bir spor kulübü olmayı başardı.